Dove’un yeni araştırmasına göre, Türkiye’de kızların %50’si fiziksel
özgüveninin yüksek olmadığını söylüyor. Kızlar kendilerine güvenmediklerinde,
sosyalleşmekten çekiniyor, kararsızlık yaşıyor ve doktora gitmeyerek
sağlıklarını riske atıyor. Dove Özgüven Projesi ile Türkiye’de 2020 yılına
kadar 500 bin genç, özgüven eğitimleri ile buluşacak.
Dove, 14 ülkeden 10-17 yaş aralığında 5000’in üzerinde katılımcı ile
kızlardaki güzellik algısı ve özgüven konularında bir araştırma yaptı. Dove
2017 Kızlarda Güzellik ve Özgüven Araştırması’na göre, dünya genelinde kızların
yarısından fazlası (yüzde 54’ü) fiziksel özgüveninin yüksek olmadığını
söylüyor. Türkiye’de durum global ortalamaya çok yakın. Araştırmanın Türkiye
verilerine göre, Türkiye’de de kızların yüzde 50’sinin fiziksel özgüveni yüksek
değil.
Veriler, dış görünüşle ilgili olarak yaşanan özgüven eksikliğinin ciddi
sonuçlarını da ortaya koyuyor. Türkiye’de fiziksel özgüveni yüksek olmayan 10
kızdan 7’si aileleri ya da arkadaşları ile görüşmek, ev dışındaki aktivitelere
katılmak gibi sosyalleşme faaliyetlerinden kaçınıyor. 10 kızdan 8’i
bilerek yemek yemiyor hatta doktora dahi gitmeyerek sağlıklarını riske atıyor. 10
kızdan 7’si ise verdikleri kararın arkasında duramıyor, kararlarını uygulayamıyor.
Farkındalık artıyor ve kızlar artık değişim istiyor!
Dove 2017 Kızlarda Güzellik ve Özgüven Araştırması’na göre, Türkiye’de
kızların yüzde 82’si, her kızın mutlaka güzel olan bir tarafının olduğuna
inanıyor. Hatta Türkiye’de 10 kızdan 7’sinin, medyada gördükleri imajlar
hakkındaki farkındalığı artıyor ve medyadaki imajların değiştirildiğini veya
manipüle edildiğini düşünüyor. Bu düşünce reklamlarda, filmlerde ve TV’de
görülen imajlar için de geçerli. Türkiye’de ve dünya genelinde 10 kızdan 7’si,
bu mecralarda görülen kadın ve kızların sadece çok azının gerçek hayatta
göründükleri gibi olduğunu düşünüyor.
Kızlardaki bu farkındalığı değişim
isteği izliyor. Kendilerini daha iyi hissettikleri, daha özgüvenli oldukları
platformlara yöneliyorlar. Örneğin, kendilerini ifade etmek ve güzelliğin
geleneksel tanımlarını yıkmak için sosyal medyayı kullanıyor ve kendilerine
zaman ayırmanın önemini keşfediyorlar. Kızların büyük çoğunluğu (%81),
kendileri, bedenleri ve sağlıkları konusunda onları mutlu edecek aktivitelere
(kitap okumak ya da spor yapmak) zaman ayırdıklarında çok daha özgüvenli
hissettiklerini dile getiriyorlar.
“Hedefimiz 2020 yılına kadar
Türkiye’de 500 bin gencin hayatına dokunmak”
“Dove 2017
Kızlarda Güzellik ve Özgüven Araştırması’nın sonuçlarına baktığımız zaman,
özgüven arttıkça kızların güzellik ile baskılara karşı daha dirençli ve
potansiyellerine ulaşmak konusunda daha kararlı olduklarını görüyoruz.
Araştırma bize her ne kadar kızların giderek bilinçlendiğini gösterse de hala yapılacak
çok şey olduğuna inanıyoruz diyen Unilever Kişisel Bakım Pazarlama
Direktörü Alper Eroğlu, Türkiye’ye yaymak istedikleri özgüven eğitimleri hakkında
ise şunları söyledi:
“Dove Özgüven
Projesi dünya genelinde 2004 yılından beri uygulanıyor. Tüm dünyada ergenlik
dönemindeki gençlere; kendilerine güvenmeleri, kendilerini oldukları gibi
sevmeleri, dayatılan güzellik kalıplarındansa kendi yeteneklerine, becerilerine
ve kişiliklerine odaklanarak özgüven inşa etmeleri yönünde eğitimler veriyoruz.
Bugüne kadar tüm dünyada 20 milyon gence ulaştık. Global hedefimiz 2020 yılına
kadar tüm dünyada 40 milyon gence dokunmak. Türkiye’de ise 2015 yılında Sabancı
Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri ekibi ile başlattığımız Dove
Özgüven Projesi’ne 2016 yılı itibariyle ivme kazandırdık. Şimdi, İl ve İlçe
Milli Eğitim Müdürlükleri’nin onayı ile Dr. Özgür Bolat ve Toplum Gönüllüleri
Vakfı’yla birlikte tüm Türkiye’de bir özgüven hareketi başlatıyoruz. Hedefimiz,
2017 yıl sonuna kadar 50 bin, 2020 yılına kadar ise toplam 500 bin gencin
hayatına dokunmak”.
“Özgüven eksikliği
toplumumuzda gençliğin en büyük yaralarından biri, fiziksel özgüven de bunun
bir parçası. Bu yarayı tedavi etmezsek geleceğin kendi potansiyellerini
keşfetmiş bireylerinden ve liderlerinden de mahrum kalırız” diyen Dr. Özgür Bolat, sözlerine şöyle devam etti: “Dove Özgüven Projesi ile gençlere, güzellik algısının bir kurgu
olduğunu, bu kurguya benzeme çabasının gerçek dışı olduğunu anlatıyor,
kendilerini keşfetmeleri ve oldukları gibi kabul etmeleri için onları
cesaretlendiriyoruz. Özgüvenli olmak için beslenecekleri kaynakların dış
görünüşleri değil; yetenekleri, becerileri, hedefleri ve hayal etme güçleri
olduğunu vurguluyoruz. Özgüvenli bir toplum için özgüvenli gençler yetiştirme
sorumluluğumuz ile Türkiye’yi adım adım geziyoruz”.
Toplumsal
duyarlılığı yüksek ve katıldıkları eğitimlerle özgüvenleri daha da artmış
Toplum Gönüllüsü gençlerin Dove Özgüven Projesi ile başka gençlere de ulaşacak
olmasını çok anlamlı bulduğunu vurgulayan
Toplum Gönüllüleri Vakfı Genel
Müdürü Jülide Erdoğan ise şunları
söyledi; “Ergenlik dönemindeki gençlerin güzellik baskısını kırabilmeleri
ve özgüven konusunda farkındalıklarının artması yönünde yola çıktığımız Dove
Özgüven Projesi ile gençlere, 'Kendinize güvenin!' mesajını
veriyoruz. Ergenlik yıllarında gençler, bu güvenin kaynağını daha çok
fiziksel özelliklerinden yakalamaya çalışıyor ve
mevcut popüler değerler üzerinden kendilerini var etmeye
çalışıyorlar. Bizim bu proje ile amacımız gençlerin, dayatılan güzellik
kalıplarını kabul etmek yerine sorgulamalarını ve kendilerinde var olan eşsiz
özellikleri ortaya çıkarmalarını sağlamak. 15 yıldır Türkiye'nin her yerinden
ve farklı kesimlerden gençlerle, toplumsal duyarlılık ve sosyal sorumluluk
üzerine çalışan Toplum Gönüllüleri Vakfı olarak uyguladığımız akran eğitim
modeli ile gençlerin gençlere ulaşmasını destekliyor ve Dove Özgüven Projesi
ile de birbirleri için pozitif öğrenme ortamı yaratacaklarına inanıyoruz.
basın bültenidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder